← Terug naar het overzicht

Publieke en Persoonlijke adressen

De 'Publieke adressen' zijn voor iedereen beschikbaar die toegang heeft tot de mailmodule. En de ‘Persoonlijke adressen’ zijn gebonden aan één gebruiker en is alleen voor die gebruiker toegankelijk.

Het is dus mogelijk om per gebruiker een aparte ‘Persoonlijke adressen’ database aan te maken. Op deze manier kan een gebruiker zijn Persoonlijke adressenbestand beheren.

 

In dit artikel:


Mailadressen (publiek/persoonlijk)

 

TIP plaats mailadressen altijd in de Persoonlijke map, daarmee bereik je een betere controle en voorkom je oneigenlijk gebruik van mailadressen.

Persoonlijke adressen:
Klik onder 'Emailings' op 'Persoonlijke adressen'. Selecteer vervolgens in het pull-down menu de juiste map. Je krijgt nu het overzicht van jouw persoonlijke adressen.

Publieke_priveadressen_Persoonlijk.png

LET OP mocht je deze functie niet zien, neem dan contact op met de beheerder.

 

Om je persoonlijke groepen te bekijken, klik dan op 'Groepen' en selecteer je jouw persoonlijke groep in het pull-down menu.

Publieke_priveadressen_Persoonlijkegroepen.png 

TIP ben kritisch op het plaatsen van mailadressen in de Publieke omgeving!
Deze adressen zijn voor iedereen toegankelijk binnen de mailmodule en kunnen dus ook ‘misbruikt' worden. Niet elke gebruiker is hetzelfde dus geef niet iedereen zomaar toegang tot de mailmodule zonder duidelijke instructie, zeker met betrekking tot het gebruik van mailadressen.

 

↑ terug naar boven


Adressen koppelen aan een mailing

 

Het koppelen van adressen aan een e-mailing gebeurt in stap ‘4 Bepaal output’ onder
‘Adressen koppelen'
(zie ook Adressen importeren)

Publieke_priveadressen_adressenkoppelen.png

Klik op de button ‘Adres koppelen’

  • Selecteer ‘Publieke groepen’ of ‘Persoonlijke groepen van …..’ linksboven in de pulldown.

    Publieke_priveadressen_groepselecteren.png

  • Selecteer daarna de desbetreffende groep waar de mailing naar verzonden moet worden.
  • Of selecteer ‘Volledig adressenbestand’ om naar alle ‘Publieke adressen’ of ‘Persoonlijke’ te mailen.

Tegelijk verzenden naar ‘Publieke adressen’ en ‘Persoonlijke adressen’ is niet mogelijk, omdat het twee verschillende databases zijn.

 

 

↑ terug naar boven


Help ons bij het verbeteren van onze ondersteuning

Deel je ideeën of missende vragen/antwoorden: 

 

Breng ons op de hoogte